piątek, 25 maja 2012

Amazon: e-książka rządzi!

Największa księgarnia internetowa na świecie poinformowała, że sprzedaje więcej książek elektronicznych niż papierowych.
 Założyciel i prezes Amazon.com Jeff Bezos działającego od 1995 nawet nie sądził, że tak szybko jego działalność znajdzie taki popyt. Firma rozpoczęła sprzedaż e-booków niespełna cztery lata temu. Jednak 1 kwietnia tego roku na sto sprzedanych książek papierowych sprzedawał już 105 elektronicznych. Porównanie to nie obejmuje darmowych e-booków, za to obejmuje wszystkie książki drukowane, zarówno z miękką, jak i twardą okładką. Dużą zasługą w tym był czytnik Kindle ( http://www.youtube.com/watch?v=cHkuqM2Nhw0 )
Ma on wiele zalet, chyba najważniejszą z nich, jaką podają użytkownicy, to najprostsza, jaka może być, a jednak bardzo ważna- wygoda. Bardzo dobrze, wręcz doskonale czyta się książki za pomocą tegoż urządzenia, zapominając momentami, że trzymamy w dłoni książkę elektroniczną. Inne to wbudowany słownik, możliwość korzystania z internetu, duża pojemność, wysoka żywotność baterii etc. Jak myślicie dlaczego więcej sprzedaje się książek elektronicznych? Z czego to wynika i dlaczego tak się dzieje?

7 komentarzy:

  1. pewnie dlatego, że taki łatwy dostęp do nich jest. nie trzeba stać w kolejce, nie ma dużych ograniczeń. poza tym takie urządzenie łatwo zmieścić do torebki i nie trzeba tachtać np 300 stronicowej książki ;) wygodne na pewno, chociaż osobiście bym nie skorzystała :)

    pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie i częściej spotykamy się z takimi opiniami, że jednak wolą formę tradycyjną, skąd więc taki sukces jeśli chodzi o sprzedaż książek elektronicznych?!

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowymaja 29, 2012

    Dla mnie jest to ewenement i rewelacja! Mam nadzieję, że w przysżłości uda mi się zdobyć takie urządzenie. Przede wszystkim po obejrzeniu filmiku prezentującego czytnik e-booków skusiło mnie to, że urządzenie ma wiele innych pomocnych funkcji oraz że przejrzyście widać na nim tekst. To faktycznie duży plus, że można w jednym małym urządzeniu zmieścić wiele ulubionych książek dzięki czemu nie musimy targać ze sobą np na wakacje ciężkich książek. A i cena takich książek elektronicznych jest porównywalna do zwykłych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem to jest przede wszystkim wygoda. Chcesz kupić jakąś książkę i wiesz, że ją dostaniesz a z tradycyjnymi książkami może być inaczej. Moim zdaniem tradycyjna książka jest dobra, ale dla osób które lubią czytać dla samych siebie w domu, zaś np dla studentów, którzy co chwilę muszą czytać inną książkę to jest cudowne rozwiązanie. W jednym małym urządzeniu mają soją własną bibliotekę. Nie muszą ich dźwigać i martwić się o ich zniszczenie. Zawsze wszystkie z nich mają pod ręką,

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowymaja 30, 2012

    Moim zdaniem odp na Wasze pytanie jest oczywista. Wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz wszystko idzie do przodu. Technologia ułatwia nam życie jak tylko się da. Wydaje mi się że ktoś raz spróbuje spodoba mu się i nie będzie chciał już wracać do tradycyjnych sposobów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowymaja 30, 2012

    Ostatnio chciałam kupić książkę i poszłam do Empiku jednak tam jej nie dostałam ponieważ była już wyprzedana. Koleżanka poleciła mi abym kupiła tą książkę w formie elektronicznej i faktycznie tak zrobiłam. Nie mam takiego specjalnego urządzenia jaki przedstawiłyście, ale czytam książkę na komputerze. Cena takiej książki elektronicznej również była tańsza niż w sklepie to może być kolejny plus

    OdpowiedzUsuń